"Get" it done....

Är besviken att jag inte bloggat på länge, jag kommer ju glömma hälften för minnet är riktigt "Hej kom och hjälp mig"....
Men vad har hänt sen sist.... Det har varit mycket roligt jobb med Antikdeckarna och min allmänbildning får riktigt fina påfyllnings doser genom all research osv. Varit statist i bland annat i e novellfilm "Att bli med barn" (och det är inte jag & M som har huvudrollerna), varit på en inspelningsvecka i Oslo och lärde mig att i Norge är det dyrt, kallt & alla säger "Morsomt"... Haft härliga besök av släktningar både på min sida & på M:s sida, gått på opera, teater & Cirkusprinsessan. Klämt tummen, gjort surdeg, fastnat i Farmville på Facebook, vält ner pinsamt många stilettstövlar i skobutiken samt varit på besök i Skåne.

De första bröd jag bakat i vår nya lilla ugn...
Första brödet bakat i vår nya pytte lilla ugn...


Men det största, fast egentligen väldigt litet men ändå största....*trumvirvel* Jag har blivit faster! Min bror Lasse & frugan Karolin har fått en riktigt gosig knodd; ADRIAN! Jag är en stolt faster måste jag säga :-D
Nu sitter jag och tittar på "Vad blir det för mat" och inser att jag och Per Moberg nog har samma pepparkvarn.... Är hemma själv ikväll, och det är så skönt att bara ligga i soffan, käka äppelkaka, "flamin´hot cheez crunchers" & harva min Farmville :-)
Har sista veckan köpt pepparkaksdeg, nonstop, en fräsig julgransfot på Myrornas & julmust... Och nu ska jag bara köpa en 2 getter också (nej inte till min Farmville). Tänkte ge bort det till farmor & farfar i julklapp istället för en sak så kan några i Afrika få en get tänkte jag, för det är ju "gettebra". Finns fler organisationer där man kan göra liknande saker men jag tänkte köpa genom Skandinaviska Barnmissionen där man till och med får namnge getterna man köper :-D  & jag känner till dem sen innan (inte getterna då alltså) & litar på att det inte är ngt fuffens. Om man inte vill ge bort en get så kan man ju fixa ett julpaket.


This you can "get" for 200 spänn... bra va?!

Det var värst vad ordvitsarna haglar ikväll....dags att lägga ner nu, för jag är "gette"trött! Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

haha var nästan lite Rune-varning på alla ordvitsar ;-) Och ja, det var faktiskt på tiden att det kom en ny blogg :-) :-)



Har ju sett foto av Adrian och han verkar vara en riktigt liten godisbit. Grattis till fasterskapet!



Geten var en bra idé! Själv har vi i veckan just varit och levererat alla våra julpaket. Även K tyckte det var spännande att göra i ordning alla kartonger... för att inte tala om när vi åkte till Toys och köpte myyyycket paket, det var grrrrejjjor det! :-)

2009-11-21 @ 07:53:46
URL: http://www.westmans.net
Postat av: Charlotte

Sen måste du ju berätta vad getterna fick för namn :-D

2009-11-21 @ 07:59:45
URL: http://www.westmans.net
Postat av: Charlotte

jag igen... Nu har jag också köpt två :-D men jag kan inte avslöja namnen för man vet ju aldrig vem som läser här :-D

2009-11-21 @ 08:09:57
URL: http://www.westmans.net
Postat av: Ann

Gött! Ska också åka iväg med julpaketen men nästa vecka blir det. Tycker det är lite svårt att välja vad man ska ta med då det snabbt blir fullt ju i en banankartong...men det blir att knöka ner :-)

Roligt att du köpt getter, sitter här och klurar på namnen....får se vad det blir :-)

2009-11-21 @ 11:30:42
Postat av: Charlotte

Vad kul att du också samlade paket :-D Såg att sista inlämning i Sollentuna är den 24/11.



Jag röstar på en Lizzi och en Erico get :-D

2009-11-22 @ 07:28:54
URL: http://www.westmans.net
Postat av: Ann

Du har läst mina tankar med tanke på getterna :-D

Japp, ska ta och åka ut med paketen på tisdag tänkte jag, ska packas idag!

2009-11-22 @ 10:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0